15. januar 2010

Tom Marvolo Riddle

"Hvor får du din inspiration fra?"

Det spørgsmål får jeg tit. Der er selvfølgelig ikke et entydigt svar, da jeg henter inspiration masser af steder fra. Bøger jeg læser, musik jeg hører, film jeg ser, kunstudstillinger, rejser, fænomener og de mennesker jeg møder (dem vil jeg komme ind på i nogle senere indlæg - i kan godt begynde at glæde jer!). Men denne vinter har især én bestemt personlighed inspireret mig: Han hedder Tom Marvolo Riddle - i mere mainstream, u-indie folkemunde bedre kendt som Voldemort. Hans androgyne udtryk er fantastisk gennemført, og jeg er helt vild med hans oversize-black-in-black måde at klæde sig på. You might not know, men Tom har haft en stor indflydelse på snake- og maxi-kjole-tendenserne, (Hans muse var en slange ved navn Nagini. Nogle siger, at han havde en helt bestemt connection og kommunikation til og med den...) som længe har fyldt gadebilledet og diverse fashion-blogs.




Som overhoved for modehuset Slytherin skabte han fantastiske kreationer, mest kendt blev han for lynet i panden, som udviklede sig til en enorm tendens i starten af 2000-tallet. Men desværre fik han aldrig den opmærksomhed, som jeg mener, at han havde fortjent.



Tom er nemlig, desværre, ikke blandt os mere. Et par vintre siden blev han, koldblodigt og på uretfærdig vis, myrdet. Det siges, at drabsmanden, en hvis Potter, bar "The Catcher In The Rye" af J.D. Sallinger på sig på drabstidspunktet (Forresten totalt uvedkommende litteratur - der står hverken noget om fendi-purses, sushi eller shopping. Tsk).



Dog tror jeg, at han snart vil opnå den opmærksomhed, som han altid har fortjent. Min egen personlige fashion-spådom siger, at det komplette Tom Marvolo-look snart vil præge det meste af København, lookbook.nu og Facehunter. Så er i advaret!

I hans evige fashion-minde vil jeg sidst citere den kære Tom for de ord, som han brugte allermest og er allermest kendt for:
"Avada Kedavra!".

2 kommentarer:

  1. Nice set !
    jeg tror i har fanget noget der piger !
    Fash-kisses

    SvarSlet
  2. Hej Petra.

    Det er jeg ikke et sekund i tvivl om, at vi er, men tak for anerkendelsen! Avada Kedavra!

    /M

    SvarSlet